torsdag 17. april 2008

Problemstilling... igjen

Nå nærmer vi oss slutten på studiet og jeg har enda ikke funnet riktig problemstilling.

Jeg har prøvd meg på mange varianter men blir ikke fornøyd. Første problemstilling var grei nok i forhold til innovasjon, men manglet en konkret Ikt del.

Da jeg tok med Ikt, trodde jeg at jeg hadde truffet riktig,men den gang ei.

Hvordan kan jeg gjøre denne problemstillingen mer konkret? Trond mener den er alt for vid, må vel si meg enig.

Hvordan kan jeg tilrettelegge for bedre integrering for funksjonshemmede ved hjelp av Ikt?

4 kommentarer:

Ole Fredrik sa...

Om du forandrer til hva i stedet for hvordan da, blir kansje mere konkret?
"Hva kan jeg tilrettelegge for bedre integrering for funksjonshemmede ved hjelp av Ikt?"

Bente sa...

Hva mener du med IKT? Integrering ifht hva? Samhandling med andre? Fag?
Hvilken type funksjonshemming snakker du om? Fysisk funksjonhemming eller psykisk funksjonshemming?

Mette Raaholt sa...

Jeg tenker at IKT-innovasjonen i skolen også gir en mer inkluderende skole. Elever med funksjonshemminger som har fått datamaskin av hjelpemiddelsentralen blir ikke stigmatisert eller ekskludert lenger (når de har maskinen med på skolen). Derimot er det helt greit å sitte med headset og datamaskin i klasserommet når alle andre gjør det.

Gry sa...

Dett er bare en test