mandag 25. februar 2008

REFLEKSJONSNOTAT 1

Det handler om endring…

...fra å ha kunnskap,

til å handle kompetent.

...fra å være kreativ,
til å skape

(Conscien)

Da er vi kommet til siste modul i studiet Digital kompetanse. Vi har gått fra læringsobjektet, læringsmiljøet, læring og nå er vi fremme ved dannelse.

clip_image001

Innovasjon var et tema vi ble kjent med på første samling, det er ikke et nytt begrep med et viktig et som blir svært sentral for min oppgave.

Gjennom Kjell Skogen og Mari-Anne Sørlie har vi lært om flere inovasjonsmodeller som kan føre til endringer og forbedringer. Jeg har valgt å bruke P-S-modellen i min individuelle oppgave, og denne gangen skal jeg samarbeide med Gry som er en nær kollega og en god støttespiller.

Problemstillingen vår er:

Hvordan utnytte ressursene til assistentene på RUSK?

Også denne gangen har hele gruppa jobbet med begrepsutvikling i forhold til målene i fagplanen. Det er veldig greit at vi har en felles forståelse av målene slik at vi unngår misforståelser.Gruppa til Gry har jobbet enda mer med begrepsforståelsen av målene, absolutt verd en titt!

Jeg har også vurdert og tenkt på hvordan jeg skal nå målene? Målene må nås gjennom en prosess der evalueringen til slutt blir konklusjonen(hvis man skal ha en konklusjon?)

Også i denne modulen er verktøyene viktig og hvordan vi kan bruke de som digitale læringsressurser. Jeg har sett litt, og lært litt om del.isio.us og om Windows Live Writer både på godt og vondt.

Kunnskapsnettverk er også et viktig tema i avik 6400. Her skal vi finne nettverksarbeidernes roller og ansvar, og hvordan vi kan utvikle IKT basert kunnskapsnettverk.

Hvordan man bruker Gruppa som støttespiller i studiet, er opp til hver enkelt (selv om de andres oppgaver er pensum) Jeg ser bare positive ting med å jobbe i en gruppe, bare tenk på alt vi lærer hverandre og kan tilføye nye kunnskaper og ideer til hverandre...

Ingen kommentarer: