Gruppa fikk i oppgave å sette inn ulike situasjoner fra problemstillingen i et system der virkning og årsak har en sammenheng. Sammenhengen kan være komplisert eller klar, kompleks eller kaos.
Man kan ha sin egen oppfatning hvor man vil plassere "situasjonen" feks. at dette var en "kaossituasjon", men når vi får en diskusjon rundt situasjonen, finner vi ut at det kanskje var en "klar" situasjon."Vi låner bort brillene våre"
2 kommentarer:
Jeg tenker at dette også var en trening i å se om vi kan forutsi noe i forhold til en innovasjon. Hvilken stratgi skal vi velge sett utifra hvilke virkninger de ulike tiltakene våre kan få? Er det noe mønster vi kan kjenne igjen? Jeg tror forøvrig ikke at jeg kan kjenne igjen noe som helst, - det har jeg ikke trening til.
Hvorfor gjøre dette? Hva slags nytteverdi har vi av dette? Det å låne brillene til hverandre kan være en fin måte å lære på. Hva med å bruke dette i skolehverdagen også ?
Legg inn en kommentar